امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم سایبری

امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم سایبری*ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم*

امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم سایبری

امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم سایبری*ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم*

امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم سایبری

بسمه تعالی
با سلام و تشکر از شما بازدید کننده گرامی
وبلاگ * امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم سایبری *
توسط محسن زوار یکی از اعضای ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم در مورخه 1392/06/17 افتتاح و شروع به فعالیت در عرصه فضای مجازی کرده است .
محور فعالیت این وبلاگ همسو با محور های مسابقه وبلاگنویسی * صفر و یک امن * که پلیس فتا ایجاد کرده است می باشد .
امید است با استعانت از پروردگار متعال و بهره گیری از رهنمود های مقام معظم رهبری و امام راحل و شهدا و همچنین یاری شما عزیزان بتوانیم قدمی مثبت در راه سرفرازی میهن عزیز و اسلامیمان ایران برداریم.
با تشکر از شما دوستان عزیز
محسن زوار

کلمات کلیدی

10 نکته امنیت سایبری

ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم

گوگل – ابزاری برای خدمت یا جاسوسی ؟

راه های افزایش امنیت سایبری کاپیوتر

شبکه اجتماعی

محسن زوار

نکات امنیتی برای افزایش امنیت

نصب و ارتقاء آنتی ویروس

هکر ها سنسور اثر انگشت آیفون ۵s را فریب دادند

اف بی آی می تواند از راه دور میکروفون گوشی و لپ تاپ ها را فعال کند

الکسا | Alexa Internet

چگونه برای تمیز کردن و تامین امنیت مرورگر خود مانند یک حرفه ای باشیم

سیستم خود را منجمد کنید با Deep Freeze !

افزایش امنیت در شبکه های اجتماعی

نکات امنیتی برای جلوگیری از هک شدن وبلاگ شما

مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از هک شدن

هرزنامه شبکه اجتماعی

هرزنامه

پدیده ای مخرب و رو به رشد

فیسبوک

دستگیری یک بچه مدرسه ای به جرم مشارکت در بزرگترین حمله سایبری تاریخ

Metadata چیست و برای سازمان های اطلاعاتی چه اهمیتی دارد؟

کاربران جی‌میل تسلیم نداشتن حریم خصوصی هستند

ارزیابی اهمیت خطرات امنیت سایبری

امتناع 11 میلیون نفر از استفاده از فیس بوک پس از افشاگریهای اسنودن

تکنیک های رمز گذاری و انتقال فایل

رمز نگاری

اینترنت امن

ایمیل موقت

ابزار جاسوسی سایبری

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۲۰ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

۰۸مهر

هکر های گروه Chaos Computer ادعا می کنند با موفقیت توانسته اند با ابزار روزمره از کنار تاچ آیدی آیفون ۵s بگذرند. ” در واقع، حسگر اپل فقط تفکیک پذیری بالاتری در مقایسه با سنسور های کنونی دارد. بنابراین ما فقط نیاز داریم تا کیفیت سطح را بالاتر ببریم”. یک هکر که نام Starbug را به این حفره امنیتی داده پیام هایی را که خواندید مخابره کرده است.

محسن زوار
۰۸مهر

چند وقت پیش بود که همراه با عرضه ایکس باکس وان و کینکت جدید مایکروسافت این بحث مطرح شد که کینکت جدید مایکروسافت می تواند به عنوان یک ابزار جاسوسی توسط NSA استفاده شود. اما حالا بحث گسترش یافته و احتمال جاسوسی از طریق میکروفون اسمارت فون های اندرویدی و لپ تاپ ها مطرح شده است، پس در این باره توجه شما را به گزارش اخیر وال استریت ژورنال در مورد اینکه اف بی آی می تواند از راه دور مکالمات را از طریق میکروفون گوشی ها ضبط کند جلب می نماییم.

محسن زوار
۰۸مهر

نکات بالابردن امنیت کامپیوتر و جلوگیری از هک شدن

 

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRabTrxtdqSGDtfMDLPQBRoZQM0DFfRpJKSXzBjHqmq3jafxrWdcw 


1) اولین حقه ای که افراد به سراغ آن می روند روش مهندسی اجتماعی است که کوین میتنیک هکر سابق مشهور جهان در این زمینه تخصص زیادی داشت و در این مورد کتابی نوشته است .روش مهندسی اجتماعی یکی از روشهای سخت و آسان است که اگر شما خودتون اطلاعاتتان را کمی بالا ببرید این روش حتی برای شخص هکر نیز دشوار خواهد شد.

محسن زوار
۰۸مهر

http://www.javanha.ir/wp-content/uploads/2013/07/zimg_001_41-300x199.jpg

بر همه ما کاملا مشخصه که رمز عبود چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی اهمیت خاص و مهمی دارد. ما با داشتن یک رمز عبور قوی تا حد بسیاری می توانیم از هک شدن جلوگیری کنیم.

محسن زوار
۰۸مهر

http://www.websepanta.com/storage/tiny/blog/network/9204/e1.jpg

مسلما یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت خوب آمار ان سایت می باشد و یا برای اهدافی چون تبلیغات شما باید به امار دقیقی از سایت مورد نظر دسترسی داشته باشید یا باید برای پیشرفت سایت خود باید به اطلاعات اماری دقیقی دسترسی داشته باشید.

برای یافتن ارزش و اعتبار هر سایت و وبلاگ 2 معیار مهم وجود دارد، اول رتبه در گوگل یا پیج رنک گوگل و دوم رتبه الکسا، یکی از مطمئن ترین و معروف ترین منابع آماری و تحلیل گر سایت الکسا ( www.alexa.com ) می باشد

الکسا یکی از زیرمجموعه های کمپانی بزرگ امازون می باشد که از سال 1996 توسط 2 نفر به نام های Bruce Gilliat و Brewster Kahle تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون یکی از بزرگترین بانک های اطلاعاتی سایت های اینترنتی می باشد. الکسا اینترنت اطلاعات کامل اماری را از هر وب سایت اینترنتی در اختیار شما قرار می دهد بعنوان مثال رتبه سایت در جهان و در کشور های مختلف یا بیشترین کلمات ورودی، پربازدیدترین ساب دامین ها یا اینکه بیشتر ورودی از چه سایت هایی هست و چه تعداد سایت به سایت شما لینک داده اند و..

محسن زوار
۰۸مهر

همانطور که میدانید مرورگر اینترنت یا Web Browser یکی از شاه راه های اصلی ارتباط ما با دنیای بزرگ اینترنت می باشد و بسیار مهم است که ما همواره بتوانیم بر آن نظارت داشته باشیم و امنیت بالایی را برای مرورگر وب خود تامین کنیم، چراکه این باعث می شود تا حد قابل توجهی از ورود بد افزار ها و جاسوس افزار ها جلوگیری نماییم.

http://mihankhabar.com/wp-content/uploads/2013/05/browsers.jpg

محسن زوار
۰۸مهر

بله درست خواندید ! سیستم خود را یخ ببندید و راحت باشید !

 امروز قصد دارم شما را با نرم افزار Deep Freeze آشنا کنم تا یکبار برای همیشه خیالتان راحت شود!

Deep Freeze

 

محسن زوار
۰۸مهر

همانطور که میدانید دنیای امروزی، به عصر ارتباطات معروف است. عصر ارتباطات، عصری است که 1 خبر تا اتفاق می افتد در کل جهان در عرض چند ثانیه منتشر میشود! عصری که جهان رو به یک دهکده کوچک تبدیل کرده است.

افزایش امنیت در شبکه های اجتماعی

افزایش امنیت در شبکه های اجتماعی

عصر ارتباطات علاوه بر مزایای فراوانی که دارد، دارای معایبی نیز هست. از جمله مهمترین معایت میتواند احساس عدم امنیت باشد. امنیت اطلاعات شخصی

همه ی ما میدانیم که هم اکنون شبکه های اجتماعی جزو بزرگترین رسانه های عصر حاضر محسوب می شوند و کاربران زیادی از سراسر جهان در این شبکه های فعالیت دارند.

در این مقاله ی آموزشی قصد داریم به بررسی امنیت در شبکه های اجتماعی بپردازیم، به اینکه چگونه امنیت خود را در شبکه هایی چون فیس بوک، توییتر و.. افزایش دهیم.

محسن زوار
۰۸مهر

http://payambaloch.ir/images/virus1.jpg

به تازگی ایمیل هایی توسط هکر ها برای بعضی از وبلاگ نویسان فرستاده میشود و از آنها میخواهد تا به صفحه بروز کردن وبلاگشان بروند و به دلایل مختلف مانند upgrade و یا دریافت امکانات جدید ، نام کاربری و پسوردشان را وارد کنند . فارغ از اینکه صفحه مورد نظر، یک صفحه تقلبی است که فقط شبیه سرویس دهنده وبلاگشان درست شده است و در حال جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران است.

 

محسن زوار
۰۸مهر
 دانلود فایل‌ها از سایت‌های معتبر نکته دیگری است که کاربران عادی باید به آن توجه کنند و سعی شود هر فایلی از سایت سازنده یعنی کمپانی خود آن محصول دریافت شود و اگر این چنین نبود فایل را مورد بررسی قرار دهند.

آپدیت کردن باعث می‌شود خطاهایی که وجود دارد بر طرف شود و اگر خطایی برای نفوذ و هک شدن شخص در سیستم عامل موجود است، با آپدیت شدن بر طرف گردد.

کامران کاظمی ـ کارشناس نرم‌افزار ـ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: هک شدن از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مهم اکثر کاربران رایانه است، به طوری که متخصصان رایانه برای جلوگیری از وقوع این مشکل راهکارهای مختلفی را پیشنهاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: استفاده از آنتی‌ویروس همراه با آپدیت کردن آن در مدت‌های معلوم یکی از روش‌های پیشنهادی است، چرا که آپدیت باعث می‌شود لیست ویروس‌های جدیدی که به تازگی منتشر شده است به آنتی‌ویروس شما اضافه شود تا آنتی‌ویروس کاربر بتواند آن ویروس‌های جدید را شناسایی کند.

محسن زوار