امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم سایبری

امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم سایبری*ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم*

امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم سایبری

امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم سایبری*ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم*

امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم سایبری

بسمه تعالی
با سلام و تشکر از شما بازدید کننده گرامی
وبلاگ * امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم سایبری *
توسط محسن زوار یکی از اعضای ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم در مورخه 1392/06/17 افتتاح و شروع به فعالیت در عرصه فضای مجازی کرده است .
محور فعالیت این وبلاگ همسو با محور های مسابقه وبلاگنویسی * صفر و یک امن * که پلیس فتا ایجاد کرده است می باشد .
امید است با استعانت از پروردگار متعال و بهره گیری از رهنمود های مقام معظم رهبری و امام راحل و شهدا و همچنین یاری شما عزیزان بتوانیم قدمی مثبت در راه سرفرازی میهن عزیز و اسلامیمان ایران برداریم.
با تشکر از شما دوستان عزیز
محسن زوار

کلمات کلیدی

10 نکته امنیت سایبری

ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم

گوگل – ابزاری برای خدمت یا جاسوسی ؟

راه های افزایش امنیت سایبری کاپیوتر

شبکه اجتماعی

محسن زوار

نکات امنیتی برای افزایش امنیت

نصب و ارتقاء آنتی ویروس

هکر ها سنسور اثر انگشت آیفون ۵s را فریب دادند

اف بی آی می تواند از راه دور میکروفون گوشی و لپ تاپ ها را فعال کند

الکسا | Alexa Internet

چگونه برای تمیز کردن و تامین امنیت مرورگر خود مانند یک حرفه ای باشیم

سیستم خود را منجمد کنید با Deep Freeze !

افزایش امنیت در شبکه های اجتماعی

نکات امنیتی برای جلوگیری از هک شدن وبلاگ شما

مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از هک شدن

هرزنامه شبکه اجتماعی

هرزنامه

پدیده ای مخرب و رو به رشد

فیسبوک

دستگیری یک بچه مدرسه ای به جرم مشارکت در بزرگترین حمله سایبری تاریخ

Metadata چیست و برای سازمان های اطلاعاتی چه اهمیتی دارد؟

کاربران جی‌میل تسلیم نداشتن حریم خصوصی هستند

ارزیابی اهمیت خطرات امنیت سایبری

امتناع 11 میلیون نفر از استفاده از فیس بوک پس از افشاگریهای اسنودن

تکنیک های رمز گذاری و انتقال فایل

رمز نگاری

اینترنت امن

ایمیل موقت

ابزار جاسوسی سایبری

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

افزایش امنیت در شبکه های اجتماعی

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۳۵ ب.ظ

همانطور که میدانید دنیای امروزی، به عصر ارتباطات معروف است. عصر ارتباطات، عصری است که 1 خبر تا اتفاق می افتد در کل جهان در عرض چند ثانیه منتشر میشود! عصری که جهان رو به یک دهکده کوچک تبدیل کرده است.

افزایش امنیت در شبکه های اجتماعی

افزایش امنیت در شبکه های اجتماعی

عصر ارتباطات علاوه بر مزایای فراوانی که دارد، دارای معایبی نیز هست. از جمله مهمترین معایت میتواند احساس عدم امنیت باشد. امنیت اطلاعات شخصی

همه ی ما میدانیم که هم اکنون شبکه های اجتماعی جزو بزرگترین رسانه های عصر حاضر محسوب می شوند و کاربران زیادی از سراسر جهان در این شبکه های فعالیت دارند.

در این مقاله ی آموزشی قصد داریم به بررسی امنیت در شبکه های اجتماعی بپردازیم، به اینکه چگونه امنیت خود را در شبکه هایی چون فیس بوک، توییتر و.. افزایش دهیم.

اول از همه به دوستانتان توجه کنید. چه کسانی در لیست دوستان شما هستند؟ یا دوستان شما چه دوستانی دارند! بله این خیلی مهم است چون اگر شما مطلبی را به اشتراک بگذارید توسط انها هم دیده می شود. بعنوان مثال با به اشتراک گذاری مطلب شما توسط دوست شما

سپس در مطالبی که ارسال میکنید خوب دقت کنید، شاید همین مطالب برای شما مشکل ساز باشند! بعنوان مثال در شغل آینده تان یا در روابطتان. شاید کسانی از دیدن آن مطلب ناراحت شوند.

البته بسیار بهتره که سطح امنیتی مطالبتان را در سطح دوستان قرار دهید تا از امنیت بیشتری برخوردار باشد، یا مطالبی که دوست دارید نمایی عمومی تر داشته باشند را می توانید در سطح Public یا عمومی قرار دهید تا همه بتوانند مطلب شما را مشاهده کنند.

اگر دوست ندارید کسی بتواند شما را پیدا کند، میتوانید خود را از نتایج جستجو حذف کنید، چه از نتایج جستجو در موترهای جستجوگر و چه از نتایج جستجوی خوش شبکه اجتماعی. این کار به راحتی از تنظیمات با برداشتن یک تیک امکان پذیر است.

مواظب برچسب ها یا تگ ها باشید، اگر کسی به شما برچسب بزند چه عکس و یا پست، آن توسط همه دوستان شما و یا دیگر افراد دیده میشود، البته این به نوع تنظیمات شما بستگی دارد. و همچنین اگر عکس از شما به دیگران برچسب زده شود ان نیز در حساب کاربری شخص دیگر دیده خواهد شد. بهتر است به تنظیمات حساب کاربری خود بروید و تنظیمات مناسبی را برای برچسب ها تنظیم کنید تا اگر به شما برچسبی زده شود مستقیم روی پروفایل شما دیده نشود و نیاز به تایید شما داشته باشد و یا عکس هایتان را بتوانند برچسب بزنند و یا خیر.

 دسترسی افراد فضول و کسانی که باعث میشوند احساس ناامنی کنید را به حسابتان مسدود کنید، تا دیگر نتوانند حساب کاربری و یا نظرات شما را ببینند. برای اینکار به بخش تنظیمات تنظیمات رفته و از آنجا Block و سپس نام کاربری و ایمیل فرد مورد نظر را وارد کنید تا دیگر نتواند فعالیت های شما را مشاهده کند.

ورودی های فعال را چک کنید، با رفتن به پخش تنظیمات امنیتی  می توانید مشاهده کنید که هم اکنون چه کسانی در حساب کاربری تان هستند و یا در چه تاریخ و ساعتی از چه شهری در حساب کاربری تان بوده اند.

اگر برای مدتی نیسیتید، برای مثال قصد مسافرت دارید می توانید حساب کاربریتان را DeActive یا غیرفعال کنید تا از دید دیگران پنهان شود و وقتی بازگشتید براحتی ان را فعال کنید تا به حالت قبل برگردد. این کار براحتی از بخش تنظیمات امنیتی قابل دسترسی است.

سوال امنیتی هم یکی از رایج ترین روش های هک حساب های کاربری می باشد. وقتی که شما یک پاسخ ساده به سوال امنیتی خود میدهید بعنوان مثال از شما سوال میشود اهل کدام شهر هستید و شما پاسخ میدهید مشهد در این هنگام شخصی که کمی از هک سردر بیاورد برایش راحت ترین راه، پاسخ به سوالات امنیتی خواهد بود. او میرود و با توجه به سوال امنیتی پاسخ های متعددی می دهد تا به پاسخ مشهد برسد در این هنگام است که باید قید حساب کاربریتان را بزنید! زیرا در اینصورت است که براحتی هکر قادر خواهد بود ادرس ایمیل و رمز عبور شما را عوض کند ! و حالا کاسه بیارو، حوض خالی کن! برای انتخاب پاسخ مناسب بهتر است در پاسخ به این سوال که میگویید شهرتان کجاست یک پاسخ بی ربط بدهید مثل یک شماره یا نام یک ماشین و…

در مکان های عمومی مثل کافی نت ها وقتی وارد حساب کاربری خود وارد می شوید، فراموش نکنید بعد از رفتن حتما Log Out کنید و از مطمئن شوید که از حساب کاربری خود خارج شده اید.

حتما شماره همراه خود را در بخش تنظیمات وارد کنید و این امکان را بوجود آورید که هنگام ورود یک دستگاه ناشناس به حساب کاربری شما نیاز باشد تا یک کد امنیتی به شماره همراه شما ارسال شود و پس از تایید و وارد کردن آن کد امنیتی امکان دسترسی به حساب کاربریتان باشد و تمامی رویداد ها از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود. اینگونه تا  حدی بسیار زیاد امنیت شما تضمین می شود.

به سایر بخش های حساب کاربریتان مثل info/اطلاعات، آلبوم های عکس و ویدئو، یادداشت ها و.. مراجعه کنید و بسته به نیازتان سطح دید آنها را تایین کنید. همچنین اگر حساب کاربریتان کاملا شخصی است و میخواهید فقط خانواده و یا دوستان نزدیک را در آن داشته باشید، می توانید گزینه درخواست دوستی را هم از حساب کاربریتان حذف کنید تا سایر افراد نتوانند برای شما درخواست دوستی ارسال کنند.

امیدواریم که با رعایت این نکات همواره بتوانید امنیتی بیشتر را تجربه کنید. لطفا هرگونه سوالی داشتید در نظرات به ما بگویید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی